środa, 26 lutego 2014

Pączki :)

No to do Tłustego Czwartku jestem przygotowana? A Wy? Kto nie to dodaję naprawdę prosty przepis na pyszności w formie pączków :)
Ja zrobiłam 74 sztuki ;)


SKŁADNIKI:
  • 1 KG MĄKI PSZENNEJ
  • 100 G DROŻDŻY
  • 100-150 G CUKRU
  • 500 ML MLEKA
  • 6 ŻÓŁTEK
  • 1 CAŁE JAJKO
  • 5-6 ŁYŻEK OLIWY LUB 100 G STOPIONEGO MASŁA
  • CUKIER WANILIOWY
  • 40 ML SPIRYTUSU
  • SOK I SKÓRKA OTARTA Z JEDNEJ CYTRYNY
  • PÓŁ ŁYŻECZKI SOLI
  • DOWOLNE NADZIENIE
  • TŁUSZCZ DO SMAŻENIA
  • LUKIER LUB CUKIER PUDER DO POSYPANIA

  1. Zrobić rozczyn z drożdży roztartych z łyżką cukru, 20 0 g mąki i pół szklanki mleka. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia(dośc gęsta konsystencja)
  2. Mąkę przesiać. Utrzeć jajkoi żółtka z cukrem i cukrem waniliowym, dodać mąkę, wyrośnięty rozczyn drożdżowy, sok i skórkę z cytryny, resztę mleka, szczyptę soli i spirytus. Dokładnie wyrobić. Dodać tłuszcz (oliwę lub roztopione - nie gorące!!! masło) i jeszcze chwilę wyrabiać. Uformowac kulę i odstwić do wyrośnięcia. Mi wyrosło tak :
  3. Z ciasta formować pączki. ja robię małe placuszki, nakładam nadzienie i formuję kuleczki. Pozostawić na chwilę uformowane pączki na stolnicy wysypanej mąką
  4. Smażyć w rozgrzanym tłuszczu po ok3 minuty z każdej strony.
A teraz do dzieła!!! Szamamy pączki!!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mazurski makowczyk

5 jajek 1 i 1/4 szkl.cukru 1 i 1/2 szkl.mąki 3/4 szkl. suchego maku 3/4 kostki margaryny olejek midałowy 2 łyżeczki proszku do pie...